zondag 15 februari 2015

Wool sweater / wollen trui

Nederlandse stukje onderaan.

The third sweater in the winter row. A simple cowl one. Made of a lovely soft wool fabric. No appliques or other ornaments. A little uncharacteristic for me, but sometimes plain is more than good enough.



I used an Ottobre pattern (the same as for this one) and added a cowl: just a simple rectangle folded in half. The fit is great. Modeled pics below.

De derde trui voor deze winter, die al bijna voorbij is, hoop ik. Een lekkere zachte coltrui, gemaakt van een dure lap die ik ooit op een stoffenspektakel kocht. Ik vermoed dat er echte wol in zit. Ik heb hetzelfde patroon gebruikt als voor de oranje trui. In plaats van een capuchon heb ik een col gemaakt. De halslijn iets minder diep geknipt en er een dubbel gevouwen rechte lap aan genaaid, op dezelfde manier al ik ook mouwboorden aannaai. Het is voor mij vaak even een kwestie van uitproberen en kijken hoe het valt. Hangt hij niet te veel naar voren? Na 2 x inzetten was ik heel tevreden. Daarna heb ik de naad afgelockt en doorgestikt, zodat zoonlief geen verdikking voelt. Geen applicaties, zakjes of andere zaken deze keer. De trui is mooi genoeg zonder.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten