dinsdag 10 oktober 2017

Een T-shirt als een tekening.


Toen ik deze stof op het internet voorbij zag komen moest ik meteen denken aan een tekening van Pelle, die hier thuis aan de deur van de meterkast hangt.



Zijn tekeningen zijn me heel dierbaar, want hij heeft er nog niet zo veel gemaakt. Als 12-jarige tekent hij nog altijd koppoters. Hartjes en vissen zijn ook favoriet. We hebben hem op allerlei manieren gestimuleerd om zich wat verder te ontwikkelen en dat heeft zijn vruchten afgeworpen: hij voelt zich nu veel vrijer om iets op papier te zetten. (Ik heb heel veel over onze aanpak geschreven in een ander blog: Spelen met Pelle). Deze tekening die hij in groep 7 mee naar huis nam was weer een mooie aanvulling op zijn repertoire en vormde de inspiratie voor een nieuw shirt.

Het lijkt alsof het t-shirt trekt bij de zoom, maar dat is omdat ik hem niet goed heb uitgevouwen. Hij is mooi recht geworden.



Ik heb een gedraaid plusje als applicatie toegevoegd en heb de zomen en hals afgewerkt met een siersteek.

Klaar!

Patroon: Basis shirt van Ottobre, maat 152
Stof: Stenzo Bio-Cotton Jersey big cross navy white en een restje rode en blauwe tricot uit eigen voorraad.

1 opmerking: