vrijdag 15 december 2017

Sterren van brooddeeg.

Vorig jaar was ik er kennelijk vroeg bij, want ik zag op Facebook dat ik halverwege de maand al een krans heb gemaakt voor op tafel. Nu hebben we nog niet eens een boom in de kamer, maar daar komt dit weekend verandering in.
Ik heb het groen destijds gewoon bij de bloemist gekocht en ben aan de slag gegaan met een krans van stro. De witte sterren die je ziet heb ik gemaakt van zoutdeeg. Dat had ik eerder samen met Pelle gebruikt voor een surprise en toen heb ik gemerkt dat het verrassend makkelijk te maken, te kneden en te gebruiken is en nog goedkoop ook. Recepten voor het deeg vind je overal op het web, bijvoorbeeld hier.

Lekker kneden.
Uitrollen en uitsteken (stekertje van de Hema).
Laten drogen en een stukje bloemdraad erin. Ik heb het draad eerst om een potlood gewikkeld.


Ik heb de sterren niet geverfd, want ik vond het wel mooi, zo naturel.


Ik geniet altijd heel erg van de dingen die ik maak en die goed gelukt zijn. Dit jaar ga ik weer aan de slag, maar eens kijken wat het nu weer wordt....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten